Logotyp
En logotyp ska vara visuella, talande samt uttrycksfull, vilket företaget ska kunna stå för och luta sig mot.
Logotyper bör ha ett tydligt budskap om vad företaget står för samt deras värderingar och produkter/tjänster.
Det kan endera bara vara en symbol eller grafisk bild, samt bara text.
Dock finns det väldigt kända varumärken som väljer både och.
Vi på Mojodesign®™ ser över allt detta, och skapar kreativa, visuellt kommunicerande och egenartade logotyper.
Med noggrannhet och överblick på marknaden, ger vi dig möjligheten att synas. Dessutom ger vi våra kunder en god förutsättning att applicera sina nya logotyper på olika produkter och attributer, samt skapar logotyperna utefter hur dom ska användas – t.ex. webb, print och visitkort.
Även om ni är ett nytt eller etablerat företag, samt privatperson eller evenemangsansvarig, hör av er för skiss- och offertförfrågan. Vi är stationerad i Stockholm, men rör oss konstant över hela Sverige…
våga fråga!
Majjigt.se™
Företaget säljer egenskapade och designade barnprylar och kläder.
Varumärket ska förmedla verktyget samt hantverket bakom konceptet med företaget. Enkelhet och kommunicerande.
Printstore.nu
Ett kläd- och profileringsföretag, med inriktning print på kläder, accessoarer, produkter och företagsalster.
Logotypen visar enkel- och stilrenheten i företagets budskap, där kunden egna design står i fokus och vision hos Printstore.nu
Klädföretag med inriktning specialdesignade jumpsuits. Logotypen förmedlar innehållet i företagets produkter, samt budskap. Loggan är även visuellt påvisande en dragkedja, precis som namnet Zippedstore.
Bokförlag med inriktning att modernisera gamla titlar. Logotypen förmedlar ’nytt’, ’fräscht’ och ’konkret’. Budskapet bakom designen är att sammanfoga gammalt och nytt.
Fallskärmsklubben Aros, Västerås. Omstrukturering, samt vektorisering av deras tidigare logotyp. Applicerbar inom ett större område efter omskapadet.